date شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ views 389
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر کتاب

موضوع جنسیت

ناشر Routledge

نویسندهجاستین هاو

سال نشر 2020

شابک 9781351256568

معرفی کنندهسیدموسوی

راهنمای اسلام و جنسیت

The Routledge Handbook of Islam and Gender

معرفی کامل

جنسیت و مسایل مربوط به آن یکی از موضوعات حساس‌ برانگیزی است که اسلام و مسلمانان بواسطه آن‌ها اغلب زیر ذره‌ بین سیاسی قرار می‌گیرند. به همین منظور انتشارات روتلج کتاب راهنمایی با عنوان اسلام و جنسیت منتشر کرده است. این کتاب منبعی معتبر برای بررسی مسائل و مباحث مورد اختلاف این موضوع مهیج به شمار می‌رود.

کتاب شامل ۳۰ بخش است. مباحث مختلف موضوع جنسیت و رویکرد آن در اسلام در ۷ فصل گردآوردی شده است. مضامین بنیادی تاریخی و مباحث امروزی درباره جنسیت، روابط جنسی، تفاوت‌های جنسیتی، پرهیزکاری مبتنی بر جنسیت، مناظرات دینی، مهاجرت‌های ناشی از دلایل مذهبی و سیاسی، اخلاق، هنجار پذیری، آسیب‌پذیری، مراقبت، خشونت در خانواده‌های مسلمان، کالایی شدن، مصرف‌گرایی و فرهنگ عامه از مباحث مطرح شده در کتاب است.

در فصول مختلف کتاب به بررسی معضلات و مشکلات کلیدی پرداخته می‌شود، مسائلی چون: رویکرد‌های عجیب و فمنیستی نسبت به قرآن، حدیث، فقه اسلامی و اخلاق، تصوف، عبادت، زیارت، صدقه و خیرات، اختیارات دینی زن، سیاست جهانی فمنیسم، فرهنگ مادی و مصرف‌گرایی، مردانگی، باروری و خانواده، تمایلات جنسی، حقوق جنسی، خشونت خانگی، سنت‌های ازدواج، بازسازی جنسیتی مسلمانان در سینما و رسانه.

کتاب راهنمای اسلام و جنسیت انتشارات روتلج گزینه مناسبی برای دانشجویان و محققان مطالعات اسلامی است. همچنین این کتاب راهنما برای کسانی که در زمینه‌های مرتبط چون مطالعات فرهنگی، مطالعات جغرافیایی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و تاریخ مشغول هستند، مفید خواهد بود. کتاب با همکاری یک تیم بین ‌المللی ارائه شده است و سردبیری آن را جاستین هاو بر عهده دارد.

برای مطالعه این کتاب کلیک کنید

 

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است