فراخوان مقاله برای کنفرانس آنلاین اسلام و تکامل

dateپنج شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ views599
category اسلام معاصر

فراخوان مقاله برای کنفرانس آنلاین اسلام و تکامل

۵ تا ۶ جولای ۲۰۲۱

بخش مطالعات تشیع دانشگاه لیدن (LUSSI)

این کنفرانس موضوعات اساسی در علم و دین، زیست‌شناسی تکاملی و فلسفه و کلام اسلامی را پوشش می‌دهد. برخی از موضوعات پیشنهادی عبارتند از:

رویکردهای مختلف اسلامی نسبت به تکامل: سینوی، تشیع اثنی‌عشری، اشعری، ماتریدی، الحادی، صوفی و مدرن.

دلواپسی‌های متافیزیکی نسبت به تکامل: شانس و فرجام‌شناسی، طبیعت‌گرایی، حکمت خداوند در سایه‌ی تکامل، مسئله‌ی رنج حیوانات، یکتایی انسان، واقع‌گرایی دینی و تکامل

پرسش‌های هرمنوتیکی مرتبط با تکامل: آیا خوانش‌های تکاملی از قرآن امکان‌دارد؟ آیا مجموعه‌ی حدیثی با تکامل سازگاری دارد؟ چالش‌ها/فرصت‌های هرمنوتیکی پیش روی تکامل و نص اسلامی چیست؟ آیا تفاوت‌های هرمنوتیکی میان متفکران/مکاتب موجب خوانش‌های تکاملی/خلقت‌گرایانه می‌شود؟

پرسش‌های تاریخی مرتبط با تکامل: آیا قبل از نظریه‌ی تکامل کسی/گروهی در این باب بحث کرده است که آدم/حوا خود والدینی داشته‌اند؟ آیا در میراث فکری اسلامی از موجودات پیش/همزمان با آدم یعنی انسان‌ها، شبه‌انسانها یا غیر آنها بحث شده است؟ آیا داروین با متفکران مسلمان در ارتباط بوده است؟ در این صورت این تبادل چه تاثیری بر جهان اسلام داشته است؟

برای شرکت در این کنفرانس تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ چکیده‌ای ۳۰۰ کلمه‌ای به زبان انگلیسی و به آدرس lussi@hum.leidenuniv.nl ارسال کنید.

برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید


اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook
event
comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است