date شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ views 168
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر کتاب

موضوع اسلام

نویسندهحسن عباس

سال نشر 2021

شابک 9780300229455

معرفی کنندهسیدموسوی

جانشین پیامبر: زندگی علی ابن ابی طالب

The Prophet's Heir: The Life of Ali Ibn Abi Talib

معرفی کامل

زندگی و میراث یکی از نزدیکان حامیان محمد (ص) و اسلام: علی ابن ابی طالب

جان مک هوگو، نویسنده کتاب “مختصری از تاریخ اهل سنت و شیعه” درباره کتاب می‌گوید: این کتاب متقن اما خواندنی نشان می‌دهد که چرا نقش علی ابن ابی‌ طالب پسرعمو و داماد پیامبراسلام تا این اندازه در اسلام مهم است. علی (ع) شخصیتی الهام بخش و نمادی از مصالحه است.

علی ابن ابی طالب بدون شک مهم‌ترین مرجع معنوی و فکری مسلمانان پس از محمد (ص) است. علی (ع) با تعالیم فکری و رهبری خود به عنوان خلیفه چهارم، اسلام را رشد داد. اما مسلمانان درمورد اینکه او جانشین سیاسی محمد است یا نه اختلاف نظر دارند. با این حال او همچنان یک قطب تاثیرگذار در تاریخ اسلام است.

حسن عباس نویسنده کتاب، تصویری زیبا و جذاب از این شخصیت برجسته نشان داده است. با این همه او عقیده دارد، ریشه‌های تفرقه و ظهور فرقه‌های مختلف اسلامی به علی (ع) بر می‌گردد. نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه علی (ع) پس از محمد (ص) لباس معنوی اسلام را بر عهده گرفت تا رهبری جنبشی را که پیامبر آغاز کرده بود، ادامه دهد. در حالی که آموزه های علی در مورد خِرد، عدالت و از خودگذشتگی همچنان مورد احترام مسلمانان شیعه و سنی است، برخی دیگر از اندیشه‌های او که تصور می‌شد تفرقه براندازانه هستند؛ مدفون شده‌اند. امروزه میراث و آموزه‌های علی (ع) در برابر پیام داعش، القاعده و طالبان ایستاده است.

برای مطالعه متن کتاب کلیک کنید.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است