date پنج شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ views 271
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر کتاب

موضوع دائره المعارف

ناشر BRILL

نویسندهسعاد جوزف

سال نشر 2021

شابک 9789004421189

معرفی کنندهسیدموسوی

دایره‌المعارف زنان و فرهنگ‌های اسلامی ۲۰۱۰-۲۰۲۰، جلد پنجم جنبش‌های سیاسی و اجتماعی

Encyclopedia of women & Islamic cultures 2010-2020

معرفی کامل

دایره‌المعارف زنان و فرهنگ‌های اسلامی با همکاری بی نظیر نزدیک به ۳۰۰ پژوهشگر در سراسر جهان، یک پروژه میان‌رشته‌ای فرا تاریخی و جهانی است. ارائه ۹ جلد دایره‌المعارف برای زنان، نشاندهنده پیشرفت تحقیقات در زمینه زنان، جنسیت و جهان اسلام است.

جلد پنجم از دایره‌المعارف زنان و فرهنگ‌های اسلام تمامی مطالعات جدید در حوزه تحقیقاتی معاصر، مانند رسانه‌های اجتماعی، نظام‌های امنیتی ، سینما، مطالعات مربوط به پراکندگی جمعیت‌های اقلیت، هیپ هاپ، رپ، جنبش‌های کوییر(تمایلات متفاوت جنسی و افرادی که هویت جنسیتی خود را منحصراً مرد یا زن نمی‌دانند) اسلام هراسی، مردسالاری وغیره را شامل می‌شود.

دایره‌المعارف زنان و فرهنگ‌های اسلامی منبعی مناسب برای مطالعات جنسیتی، مطالعات خاورمیانه و اسلامی و همچنین دین، تاریخ، سیاست، جامعه‌شناسی، جغرافیا و رشته های مرتبط است. همه مقالات منتشر شده در دایره‌المعارف زنان و فرهنگ‌های اسلامی  قبلاً به عنوان بخشی از دایره‌المعارف آنلاین منتشر شده‌اند. تمام مقالات آنلاین انتشار یافته طی ده سال از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در یک مجموعه نه جلدی (هشت جلد مقاله و یک جلد فهرست) جمع‌آوری شده‌اند. چهار جلد در سال ۲۰۲۰ و پنج جلد در ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. دایره‌المعارف زنان و فرهنگ‌های اسلامی شامل ۱۲۶ موضوع  است و توسط ۲۹۲ پژوهشگر نوشته شده است. این دایره‌المعارف در مجموع نزدیک به ۲ میلیون کلمه است.

برای مطالعه متن کتاب کلیک کنید.

 

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است