date پنج شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۰۹ views 437
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر کتاب

موضوع اسلام

ناشر Routledge

نویسندهرابرت هویلند

سال نشر 2021

شابک 0415195357

معرفی کنندهسیدموسوی

عربستان و اعراب: از عصر مفرغ تا ظهور اسلام (مردم جهان باستان)

Arabia and the Arabs: From the Bronze Age to the coming of Islam (Peoples of the Ancient World)

معرفی کامل

ساکنان شبه جزیره عربستان مدت‌ها پیش از ظهور اسلام و پیامبری محمد (ص) نقش مهمی در تاریخ داشتند. شهرت عمده اعراب بیشتر در زمینه جنگاوری و تجارت بود.

رابرت هویلند با بهره‌گیری از طیف وسیعی از منابع، کتیبه‌ها، اشعار، اسناد و شواهد باستانی، مناطق اصلی فرهنگی در عربستان از سرزمین باستانی سبا در جنوب تا واحه‌ها و بیابان‌های شمال را شناسایی می‌کند. کتاب عربستان و اعراب در یک مجلد به بررسی اعراب و مردم آن منطقه قبل از ظهور اسلام می‌پردازد. موضوعات اصلی مورد مطالعه در این کتاب عبارتند از: اقتصاد، جامعه، دین، هنر، معماری، صنایع دستی، زبان و ادبیات، عرب بودن و عرب‌سازی.

سه فصل اول کتاب سه منطقهٔ مختلف عربستان یعنی شرق عربستان، جنوب عربستان و عربستان مرکزی و شمالی را جداگانه بررسی کرده است، مناطقی که کمابیش دارای سه تمدن جدا از هم با زبان و تاریخ مجزا بودند. فصل‌های بعدی جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، دینی و فرهنگی عربستان را تحلیل کرده است. کتاب سرشار از تعداد زیادی نقل قول، کتیبه، شعرو اسناد دیگر از عربستان قبل از اسلام است. هویلند بدوی بودن اعراب و عقیم بودن فرهنگ آن‌ها پیش از ظهوراسلام را به چالش می‌کشد اما عقیده دارد که از آن زمان تاریخ مسنجم و مشخص وجود ندارد. بیش از ۵۰ تصویرنقاشی، عکس و نقشه به تفهمیم بهتر مطالب کتاب کمک کرده است.

برای مطالعه کتاب اینجا کلیک کنید

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است