date دوشنبه ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ views 1172
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر کتاب

موضوع آموزش

ناشر BRILL

نویسندهاشتفان بروِلایت

سال نشر 2015

شابک 9789004287532

معرفی کنندهآلا وحیدنیا

نمود، زمان و کُنش در گویش عربی بیروت

Aspect, Tense and Action in the Arabic Dialect of Beirut

معرفی کامل

مقوله‌­­های نمود، زمان و کُنش در زبان شناسی، مقوله‌­­هایی کاملاً به هم آمیخته‌­اند. نمود در زبان‌شناسی به مقوله‌ای گفته می‌شود که نشان‌دهنده‌ی نوع احساس متکلم از ساختار زمانی یک عمل است. اشتفان بُروِلایت در کتاب خود با عنوان نمود، زمان و کُنش در گویش عربی بیروت، در بخش نخست تحت عنوان مبانی نظری، ابتدا به تعریف این سه مقوله می­‌پردازد و تاثیر متقابل مابین این سه مقوله را در سطحی فرا دستوری شرح می­‌دهد. وی سپس در بخش دوم یافته­‌های تئوریک بخش نخست را بر گویش عربی بیروت، مطابقت می­‌دهد و طریقه‌­ای را که مقوله­‌های زمانی، نمودی و کُنشی بیان می‌شوند، بررسی می­‌کند.

اشتفان بروِلایت در این کتاب داده‌­های زبانی واقعی از گویش را بیروت ارائه شده است. وی سپس نشان می­‌دهد که چگونه می‌­توان تعیین کرد که نظام افعالی گویش را باید نمودی تلقی کرد یا زمانی. یکی از مهم‌ترین دست­آورد­های این کتاب رسیدن به این حقیقت است که درک کامل نظام افعالی تنها از طریق فهم درست تاثیر متقابل نمود، زمان و کُنش ممکن خواهد بود.

کتاب حاضر در آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی انتشارات بریل در لایدن هلند انتشار یافته است. نویسنده‌­­ی کتاب، اشتفان بروِلایت (استاد دانشگاه کُلن) محققی در حوزه‌ی مطالعات سامی با تمرکز بر زبانی آرامی و عربی است.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است