date سه شنبه ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ views 1356
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر کتاب

موضوع اقتصاد اسلامی

ناشر John Wiley

نویسندهایرج توتونچیان

شابک 9780470823194

پول و بانکداری اسلامی، درج پول در نظریۀ سرمایه

Islamic Money and Banking: Integrating Money in Capital Theory

معرفی کامل

این اثر که در حوزۀ اقتصاد اسلامی نگاشته شده است و مباحثی پیرامون پول، بانکداری و بازار سرمایه را در بر دارد و سه مؤلّفۀ بازار کالا، سرمایه و کار در اقتصاد اسلامی برشمرده شده است. نویسنده، ارتباط و عملکرد این مؤلّفه‌ها و چگونگی تعادل بازار را تشریح می‌کند و از نقش پول بعنوان وسیله‌ای در مبادلات اقتصاد اسلامیست و مقایسۀ این نقش با اقتصاد سرمایه‌داری سخن می‌گوید و سپس سخن از امتیازات اقتصاد و بازار اسلامی می‌آورد.

این اثر که در زمینۀ پول و بانکداری اسلامی به زبان انگلیسی تألیف شده است ، مهمترین کتاب منتشر شده در زبان انگلیسی از نویسنده‌ای ایرانی با رویکرد اسلامیست .

او در این کتاب بخوبی نظام اقتصاد سرمایه داری موجود را تشریح و تکرار نابسامانیهای ادامه‌دار را در آن برشمرده است .توتونچیان سردرگمی بین «بهرۀ پول» و «سود سرمایه» را که در تنافی با دستورات اسلامی بوده و مبانی نظری آن توسّط کینز، ریکاردو و جان استوارت بنا شده است بخوبی روشن می‌کند. از ویژگیهای مهمّ این کتاب، فراوانی منابع، کتابنامه و واژه نامه است.

دکتر توتونچیان دارای سوابق علمی و آموزشی بسیاری در دانشگاهها و مراکز علمی داخل و خارج کشور و صاحبنظر در رشته خودست و تحقیقات و مقالات فراوانی را در زمینه اقتصاد، بانکداری و تأمین مالی اسلامی به رشته تحریر در آورده است.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است