فراخوان مقالات: کنفرانس سالانه فلسفه اسلامی در دانشگاه هاروارد؛ حضوری و مجازی

dateپنج شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ views465
category الهیات

Fifth Annual Islamic Philosophy Conference

انجمن آمریکایی فلسفه و کلام اسلامی (American Society of Islamic Philosophy and Theology) در دانشگاه هاروارد پنجمین کنفرانس سالانه خود را در تاریخ ۱ تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار خواهد کرد. این کنفرانس همزمان بطور حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و امکان ارائه مقالات از طریق Zoom و نیز حضور در پردیس هارورارد فراهم است.

این رویداد از تحقیقات علمی درباره دانشمندان، روش‌ها، نهادها، متن‌ها، و موضوعاتی که معمولا درون حوزه فلسفه تلقی می‌شوند و نیز تحقیقاتی که به کلام-الهیات، فلسفه فقه اسلامی (اصول فقه)، و دیگر جریان‌های فکری که گاهی متمامیز از فلسفه قلمداد می‌شوند، استقبال می‌کند. از ارائه مقالات در قالب حوزه‌های مشخص (فلسفه، کلام اسلامی، مطالعات دینی، و غیره) یا بصورت میان‌رشته‌ای استقبال می‌شود. پردازش فعالانه موضوعات معاصر از طریق روش‌های انواع مختلف فلسفه اسلامی خصوصا مطلوب است.

برگزارکنندگان این رویداد مشخصا به پروپوزال‌هایی علاقه‌مند هستند که به موضوع کنفرانس امسال ارتباط دارند: «پس از مصطفی صبری: امروزه یک گفتمان کلامی نیرومند با فلسفه و الهیات معاصر چگونه است؟». کنفرانس امسال قصد دارد به کاوش درباره تعامل بین فلسفه و کلام اسلامی و موضوعات معاصر ادامه دهد. مقالات ارسالی می‌توانند قالب تجویزی، تفسیری یا توصیفی داشته باشند، مشروط بر این‌که از لحاظ آکادمیک دقیق باشند.

متقاضیان باید چکیده (حداکثر ۵۰۰ کلمه) خود را تا ۱ اکتبر ۲۰۲۳ از طریق این آدرس ارسال کنند.

مجله فلسفه اسلامی، انجمن آمریکایی فلسفه و کلام اسلامی، مرکز زبان‌ها و تمدن‌های شرق نزدیک در دانشگاه هاروارد، و مرکز مطالعات شرق نزدیک و یهودی در دانشگاه برندایس از حامیان این رویداد هستند.

 


اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook
event
comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است