وبینار «ساخت و ویرانی اجتماعات اقلیتی: زندگی شهری در راجستان فارسی‌زبان»

dateچهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ views84
category زبان شناسی

«موسسه بریتانیایی مطالعات زبان فارسی» در روز چهارشنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ نشستی با موضوع «ساخت و ویرانی اجتماعات اقلیتی: زندگی شهری در راجستان فارسی‌زبان» با سخنرانی دکتر الیزابت ثلن برگزار خواهد کرد.

اجتماعات دینی، شغلی، و قومیتی مختلف چگونه در کنار یکدیگر در شهرهای راجستان پسا-استعماری زندگی می‌کردند؟ در این سخنرانی موردپژوهی‌های متعددی از شهر ناگور ارائه خواهد شد که نشان می‌دهد چگونه در قرون ۱۷ و ۱۸ مردمان مختلف از شیوخ صوفی گرفته تا رنگرزان، و از پادشاهان تا گاوچرانان، تفاوت‌های اجتماعی را درک و رهیابی می‌کردند. حتی بیرون از شهرهای عمده و پایتخت‌ها، زندگی شهری متأثر از عناصر اقتصاد سیاسی گسترده‌تر بود، خصوصا متأثر از پیوندهای تکامل‌یابنده منطقه با امپراطوری گورکانی. اسناد حقوقی فارسی و راجستانی نشان می‌دهد که چگونه گروه‌های متنوع از خلال ستیزه‌های روزمره و در مواجهه با موانعی همچون شبکه‌های قیمومیتی، نظام‌های مدیریتی جدید و جنگ، مرزهای خرده-اجتماعات خود را می‌ساختند و تقویت می‌کردند.

دکتر الیزابت ثلن مورخ جنوب آسیا و عضو پژوهشگر در مدرسه علوم انسانی در دانشگاه اگزتر است. در این سخنرانی کتاب اخیر خود با عنوان تواریخ شهری راجستان: دین، سیاست و جامعه (۱۵۵۰-۱۸۰۰) را معرفی می‌کند.

این نشست ساعت ۱۷ به وقت بریتانیا برگزار خواهد شد. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.


اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook
comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است