وبینار «میراث استعماری در جهان پسا-استعماری»

۲۱ فوریه ۲۰۲۴ - مجله بین‌المللی معماری اسلامی (IJIA)

dateدوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ views65
category آثار تاریخی

Colonial Heritage in a Postcolonial World

مرکز و کتابخانه مطالعات اسلامی به زبان‌های اروپایی: مجله بین‌المللی معماری اسلامی (IJIA) قصد دارد در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ وبیناری را با عنوان «میراث استعماری در جهان پسا-استعماری» برگزار کند.

در توضیحات این نشست آمده است:

بقایای استعمار اروپایی قرون نوزدهم و بیستم در سراسر چشم‌اندازهای شهری جهان پسا-استعماری به چشم می‌خورد. این بناهای تاریخی که پیوندهای محسوسی با گذشته برقرار می‌کند، نقشی اساسی در کارکرد و هویت پسا-کلونی‌ها هم ایفا می‌کند. اینگونه ساختمان‌ها در جهان اسلام هم مثل دیگر نقاط جهان شامل ادارات دولتی، سازه‌های دینی، مدارس، و دیگر انواع زیرساخت‌هایی می‌شود که اغلب لابه‌لای نمونه‌های میراث فرهنگی «سنتی» به چشم می‌خورد. این مصنوعات باقی‌مانده از عصر استعمار در زمان حاضر چه معنایی دارد، و از زمان استقلال به بعد چگونه زیر سوال رفته است، حفظ شده است، تفسیر شده است، و استفاده شده است؟ از آنها چه درس‌هایی می‌توان آموخت، و نگهداری از محصولات این دوره‌های تاریخی مشقت‌بار در عصر جهانی‌شونده امروز با چه چالش‌هایی همراه است؟

لیلا بن-جاسم، علاء الحبشی، و لحبیب المومنی از محققان و فعالان معماری در شمال آفریقا در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

این برنامه ساعت ۱۲:۰۰ به وقت شرقی آمریکا (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران) برگزار خواهد شد. برای ثبت‌نام و دریافت لینک حضور از طریق سامانه زوم اینجا کلیک کنید.


اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook
event
comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است