date سه شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ views 1233
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر مجله

موضوع مطالعات خاورمیانه

ناشر Routledge

منبع

المساق: مجله مدیترانه دوره میانه

Al-Masaq: Journal of the Medieval Mediterranean

معرفی کامل

المساق: مجله مدیترانه دوره میانه (Al-Masaq: Journal of the Medieval Mediterranean) نشریه‌ای انگلیسی زبان است که تمام جوانب و وجوه فرهنگی حوزه دریای مدیترانه در قرون دو تا هشت هجری(هشت تا پانزده بعد از میلاد) را پوشش می‌دهد. هدف این مجله توسعه پژوهش‌های بین رشته‌ای و میان فرهنگی در مورد منطقه مدیترانه ، مهیا کردن محلی برای گرد هم آوری ایده‌ها، تشویق به بحث‌ها و مناقشات درمورد مسایل فرهنگی اجتماعی حوزه مدیترانه و ارتقاء پژوهش‌های نو درباره این حوزه است.

لزوم وجود مجله‌ای در ده نود میلادی که پاسخگوی روند افزایشی توجه محققین به مسائل بین-فرهنگی و میان‌رشته‌ای در حوزه مدیترانه‌ی دوره میانه که به اسلام به عنوان پدیده‌ای پیچیده و چندلایه گره خورده بود ، داینیشیس ایجس(Dionisius Agius) پروفسور زبان عربی و منابع فرهنگی اسلامی دانشگاه اگزتر انگلستان را بر آن داشت که در سال ۱۹۸۸ مجله‌ای با عنوان Al-Masaq: Islam and the Medieval Mediterranean  تاسیس کند تا محلی برای گردآوری پژوهش‌های مربوط به این حوزه باشد. از سال ۲۰۱۴ به بعد عنوان این مجله به Journal of the Medieval Mediterranean تغییر یافت تا حوزه وسیعتری از مطالعاتِ مدیترانه‌ی دوره میانه را دربرگیرد. این مجله، نشریه انجمن مدیترانه میانه Society for the Medieval Mediterranean است که در قالب نشست‌ها، کنفرانس‌ها و مجله مذکور به مسایل مربوط به روابط بین فرهنگی در مدیترانه شرقی، مرکزی و غربی در طی دوره میانه می‌پردازد.

مقالات این مجله محدوده‌ای از رویکرد‌های نظری و روش‌شناختی را به کار می‌گیرد که دربرگیرنده مطالعات علوم انسانی و اجتماعی است. آثار مرتبط به موضوع مجله به صورت فردی یا گروهی پذیرفته می شود و پس از داوری توسط انتشارات راتلج به چاپ می‌رسد.

برای ورود به این مجله در وبگاه راتلج اینجا و در وبگاه انجمن مدیترانه میانه اینجا را کلیک کنید.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است