date پنج شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۰۹ views 279
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر مجله

موضوع خاورمیانه

ناشر BRILL

معرفی کنندهسیدموسوی

ISSN 9857-1873

منبع

فرهنگ و ارتباطات خاورمیانه

Middle East Journal of Culture and Communication

معرفی کامل

مجله فرهنگ و ارتباطات خاورمیانه (MEJCC) مجله‌ای برای بررسی مباحث علمی و دانشگاهی با رویکرد نقادانه و گفتگو میان محققان و اندیشمندان از خاورمیانه و شمال آفریقا درباره فرهنگ، ارتباطات و سیاست است. پیش بردن مسائل پیش روی منطقه و جمعیت‌های پراکنده و آوارگان جهانی در این نشریه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، موضوعاتی همچون سیاست‌های روزمره، فرهنگ عامه، ارتباطات مدنی، رسانه‌ها و روزنامه نگاری، فرهنگ دیجیتال. این مجله محفلی برای مباحثه و تبادل نظر موضوعات نظری و روشنفکری است.

فرهنگ و ارتباطات خاورمیانه در جهت ارتباطات جهانی، تحول دیجیتالی و توسعه فرهنگ عامه در خاورمیانه و شمال آفریقا گام بر می‌دارد. این نشریه از آثار ساختارشکنانه استقبال می‌کند. مقالاتی که الگوها و نظریه‌های غالب رسانه‌ها را در هم می‌شکند، تعریف تازه از آن‌ها‌ ارائه‌ می‌دهند و دیدگاهی وسیع و فراملی دارند.

مجله فرهنگ و ارتباطات خاورمیانه به طور ویژه از آثاری که چارچوب‌های بسته و مطلق معرفت‌شناسی را در هم می‌شکند حمایت می‌کند. چارچوب‌هایی که عموما در بستر تاریخی آن منطقه شکل گرفته شدند و تا امروز ادامه یافتند. داوری همتا برای انتشار مقالات در این مجله به شدت و با دقت زیاد رعایت می‌شود. بررسی اصل مقاله، نقدها و بازخوردهای نقدها چه مربوط به همان منطقه و چه خارج از آن منطقه، از جمله این ریزبینی‌هاست.

مقالات مختلف چه در رشته‌های پایه و چه میان رشته‌ای و زمینه‌های گوناگون همچون انسان شناسی، مطالعات فرهنگی، نقد هنری، تاریخ فرهنگی، مطالعات جنسیتی، مطالعات رسانه ای، سیاست و فلسفه از جمله مقالاتی است که در این مجله منتشر می‌شود. مجله فرهنگ و ارتباطات خاورمیانه از سال ۲۰۰۸ و به صورت گاهنامه منتشر می‌شود و در حال حاضر لینا خطیب سردبیری آن را بر عهده دارد.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است