date دوشنبه ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ views 1222
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook


book

نوع متریال نویسنده

معرفی کنندهسیدموسوی

انتصار رب

Intisar Rabb

معرفی کامل

[۱] استاد حقوق دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد و مدیر برنامه مطالعات حقوقی اسلامی هاروارد است. علاوه بر این سمت استادی تاریخ بخش سوزان و کنت والاس[۲] دانشگاه هاروارد و مدیریت مطالعات پیشرفته موسسه رادکلیف[۳] را به عهده دارد. رب در آغاز و برای گذراندن تحصیلات تکمیلی در سال ۱۹۹۹ وارد دانشگاه جورج واشنگتن[۴] شد و  زبان عربی را آموخت. پس از آن به دانشگاه پرینستون[۵] رفت و درجه کارشناسی ارشد مطالعات خاور نزدیک را دریافت کرد. درجه دکترای حقوق و نیز دکترای حقوق اسلامی را به ترتیب از دانشگاه‌های یل[۶] و پرینستون به دست آورد.

رب سابقه تدریس رشته‌هایی چون قوانین جزا، قانون و نظریه‌های تفضیلی قانون و قوانین اسلامی را در مرکز حقوق کالج بوستون، دپارتمان مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه حقوق نیویورک دارد. علاوه بر این مدتی را به عنوان منشی قاضی توماس ال امبرو[۷] درحوزه سه دادگاه استیناف ایلات متحده و در کانون وکلای دادگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا[۸] در لندن مشغول به کار بوده است. در سال ۲۰۱۰ برای تحقیقات در زمینه مسائل مربوط به اصول حکومت مشروطه اسلامی و اصلاح قوانین معاصر بوسیله “نقد داخلی” جهان اسلام  از طرف بنیاد کارنگی[۹] به عنوان پژوهشگر برتر شناخته شد. او از اعضای  مرکز جامعه و شبکه برکمن [۱۰] در هاروارد است و تلاش‌هایی را در جهت  اضافه کردن محتوای آموزشی به مباحث جاری قوانین اسلامی در رسانه‌های جدید انجام داده است .

وی تاکنون مطالبی را در خصوص حقوق اسلامی چه در زمینه تاریخی و چه مدرن به چاپ رسانده است، از جمله رساله «تشکیک در قوانین اسلامی» و نسخه ویرایش شده «قانون و سنت در اندیشه‌ کلاسیک اسلامی» ( با همکاری مایکل کوک[۱۱]) و مقالات بیشماری درباره اصول حقوقی اسلام و قوانین قدیمی بر اساس متن قرآن.  حوزه‌های مورد علاقه تحقیقی او  قانون گذاری، قوانین و تفسیر قوانین، مطالعه قوانین تطبیقی در مقایسه با قوانین حقوقی اسلامی، سیاست و قوانین تطبیقی حقوق جزا است که برای انجام تحقیقاتش به کشورهای مختلف اسلامی از جمله مصر، ایران و سوریه سفر کرده است. انتصار رب در ژانویه ۲۰۱۵ برنده جایزه هنری لویس[۱۲] شد. این جایزه به خاطر راه‌اندازی قسمتی درباره احکام و قوانین اسلامی در بخش مطالعات اسلامی سایت دانشگاه هاروارد به او اهدا شد. این بخش همچون موتوری جست‌وجو گری برای احکام اسلامی است که با همکاری حقوق‌دانان اسلامی از ایالات متحده و سایر نقاط جهان و تجزیه و تحلیل قوانین اسلامی به راه افتاده است. کاربران می‌توانند با جست و جوی کلمه مورد نظر خود مفهوم، منبع و موارد کاربرد آن در قوانین اسلامی را دریابند.

کتاب‌شناسی:

Rabb, Intisar A. Doubt in Islamic Law: A History of Legal Maxims, Interpretation, and Islamic Criminal Law (Cambridge University Press 2014).

Rabb, Intisar A. ed., Law and Tradition in Classical Islamic Thought (with Michael Cook, Asma Sayeed, and Najam Haider, Palgrave Macmillan forthcoming 2012).

Rabb, Intisar A. “We the Jurists’: Islamic Constitutionalism in Iraq,” ۱۰ University of Pennsylvania Journal of Constitutional Law 527 (2008).

———————————————————————————–

[۱] -Intisar Rabb

[۲] -Susan S. and Kenneth L. Wallach

[۳] -Radcliffe Institute

[۴] -Georgetown University

[۵] -Princeton University

[۶] -Yale Law School

[۷] -Thomas L. Ambro

[۸] -American Inns of Court

[۹] -carnegie institute

[۱۰] – Berkman Center for Internet and Society

[۱۱] -Michael Cook

[۱۲] -Henry R. Luce Foundation Grant

سیدموسوی

writers
writer
شُبهه در حقوق اسلام: تاریخ قواعد حقوقی، تفسیر و حقوق کیفری اسلام

Doubt in Islamic Law a History of Legal Maxims, Interpretation, and Islamic Criminal Law

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است