date شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۹ views 521
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر مجله

موضوع قرآن نسخ خطی نسخه شناسی

ناشر BRILL

ویراستاریان یوست ویتکام

ISSN 1878-4631

معرفی کنندهسیدموسوی

منبع

مجله نسخ خطی اسلامی

Journal of Islamic Manuscripts

معرفی کامل

مجله نسخه‌های خطی به بررسی اهمیت کتاب‌های دست نویس در جهان اسلام می پردازد. انتقال مکتوب اطلاعات، کثرت و تفاوت فرهنگ‌های مختلف در کتب اسلامی و تشخیص فنون کتاب‌نویسی یعنی نسخه‌شناسی از موضوعات مورد نظر این نشریه است. همچنین فعالیت‌های مربوط به نگهداری و مدیریت مجموعه‌های نسخه‌های اسلامی، از جمله فهرست نویسی، حفاظت و دیجیتالی کردن را در بر می‌گیرد. تلاش و بلندهمتی این نشریه سبب شده تا دانشجویان، اساتید، کتابخانه‌ها، مجموعه‌دارن و به طور کلی هر کسی که به نسخه‌های خطی اسلامی علاقمند است، ژورنالی حرفه‌ای برای دسترسی به این نسخه‌‌ها را داشته باشد.

این نشریه مقالاتی درباره نسخه‌شناسی، مطالعات متنی، مجموعه نسخه‌های خطی و چگونگی نگهداری از آن‌ها به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی را به اشتراک می‌گذارد. برای اطمینان ازکیفیت و بالا ماندن سطح علمی کار، مقالات با فرایند داوری همتا (بازنگری با دقت) منتشر می‌شوند.

مجله نسخه‌های خطی اسلامی زیر نظر انجمن نسخ خطی اسلامی منتشر می‌شود. انجمن نسخ خطی اسلامی یک سازمان غیرانتفاعی بین المللی است. این انجمن برای حفظ و نگهداری از نسخه‌های خطی اسلامی سرمایه‌گذاری و از افراد متخصص این مجموعه حمایت می‌کند.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است