date شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ views 72
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

book

نوع اثر کتاب

موضوع اسلام و سیاست انسان شناسی جامعه و سیاست رسانه فلسطین هنر

ناشر University of Georgia Press

نویسنده Heidi Morrison

شابک 9780820366814

سال نشر 2024

منبع

مقاومت زیسته کودکان فلسطینی بر ضد جنگ

Lived Resistance against the War on Palestinian Children

معرفی کامل

به رغم حجم گسترده تحقیقاتی که کودکان را در قامت بازیگران سیاسی نشان می‌دهد، قبل از این کتاب یک چارچوب منسجم که رابطه کودکان با قدرت سیاسی را بطور کامل‌تر بررسی و بازگو کند در دسترس نبود. این کتاب به جای اینکه صرفا مقاومت کودکان را با نظریه‌های مقاومت پیوند دهد، تلاش می‌کند کودکان را  بر حسب معیارها و شرایط خودشان بررسی کند.

نویسندگان فصل‌ها از طریق پژوهش‌های موردی درباره کودکان فلسطینی، مقاومت کودکان را به صورت یک تجربه تجسم‌یافته و تحت عنوان مقاومت زیسته نظریه‌پردازی می‌کنند. یکی از جنبه‌های اساسی در مطالعه مقاومت زیسته این است که علاوه بر مستندسازی آنچه کودکان انجام می‌دهند رویکردهای علمی به موضوع مقاومت کودکان هم دقیقا بررسی شود. نویسندگان در این کتاب مجرا (یعنی گوشت و پوست و ذهنی) را که از طریق آن مقاومت تولید می‌شود و عمل می‌کند گزارش می‌کنند.

در این فصل‌های متنوع، هنر و رسانه کودکان فلسطینی، اسارت، تجارب والدین، داغداری، نئولیبرالیسم، اردوگاه‌های پناهندگی، و جنبش‌های اعتراضی به عنوان ابعادی از قدرت سیاسی جمعی و فردی آنها بررسی می‌شود. این کتاب نشان می‌دهد که رابطه این کودکان با قدرت سیاسی از طریق یک الگوی شهروندی فراگیر عمل می‌کند، به سمت عدالت اجتماعی گرایش دارد، و حالت نمادین دارد.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است