نشست بینا-دینی موسسه المهدی با موضوع «ماهیت روح و مرگ»

dateشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ views150
category ادیان

موسسه المهدی (Al-Mahdi Institute) در بیرمنگام، بریتانیا از سال ۲۰۱۸ تاکنون «نشست‌های بین‌الادیان» (Inter-Religious Symposia) را برای تبادل نظر بین نمایندگان ادیان ابراهیمی درباره موضوعات مختلف الهیاتی برگزار کرده است. موسسه المهدی امسال قصد دارد در ضمن این نشست‌ها یک کارگاه آکادمیک آخرت‌شناختی با موضوع «ماهیت روح و مرگ» برگزار کند و در سال‌های آینده نیز این کارگاه‌ها با موضوعات مشابه ادامه دهد. موضوع روح و مرگ در متون مقدس هر سه دین ابراهیمی از تاکید و بحث‌های فراوانی برخوردار است.

این کارگاه فضایی برای گردهمایی دانشمندانی از ادیان یهودیت، مسیحیت، و اسلام فراهم خواهد آورد تا در محیطی آزاد و امن به شنیدن، فهم، مقایسه و حتی نقد نقطه‌نظرات یکدیگر بنشینند. طرح نظرات الهیاتی درباره ماهیت و ساختار روح انسانی و خلقت آن، پاسخ به سوالات موجود درباره میرایی/نامیرایی روح، بررسی مفاهیم موجود درباره خصلت‌های روح، ارزیابی رابطه بین روح و بدن مادی، و مواضع الهیاتی درباره ویژگی‌های روح از جمله مباحث این کارگاه خواهد بود. همچنین درباره فرایند و پدیده مرگ که ارتباطی گریزناپذیر با بحث روح و بدن دارد بحث خواهد شد. این کارگاه از محققان و اساتید دعوت می‌کند در کنار بحث‌های الهیاتی پژوهش‌های جامعه‌شناختی خود درباره روح و مرگ در گروه‌های دینی ابراهیمی را نیز در این کارگاه مطرح کنند.

تاریخ برگزاری کارگاه ۱۶ مارس ۲۰۲۳ است و متقاضیان شرکت و ارائه در این کارگاه باید چکیده (۴۰۰ کلمه) خود را تا تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ به آدرس ایمیل tajrim@almahdi.ed ارسال کنند. پذیرفته‌شدگان پس از ارائه مقالاتشان در کارگاه موظف هستند تا تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۲۳ یک مقاله (۶۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ کلمه) ارسال کنند.

 

 


اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook
event
comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است