کنفرانس «خط سیر جنبش اسلامی‌سازی علم» (آنلاین/ ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲)

dateچهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ views115
category تاریخ علوم

«مرکز تحقیقات و تمدن اسلامی» در دانشگاه چارلز استورت استرالیا در ادامه مجموعه «کنفرانس‌های پژوهشی مطالعات اسلامی» از محققان و دانشمندان دعوت می‌کند تا در روز ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ در سخنرانی آنلاین پروفسور امتیاز یوسف با عنوان «خط سیر جنبش اسلامی‌سازی علم: گذشته‌‌اش و اهمیت امروزی‌اش» شرکت کنند.

جنبش آموزشی اسلامی‌سازی علم (Islamization of Knowledge) زاییده اندیشه‌های پروفسور اسماعیل الفاروقی و همکارانش بود که در واکنش به بحران آموزشی جهان مسلمان پس از تاثیرات استعمار بر وضعیت علمی مسلمانان ارائه شد. این جنبش در دو سطح معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی مشغول تعامل با مدرینته شد و یک برنامه کاری برای کاستن از بحران آموزشی امت اسلامی از طریق احیا و بازسازی تحصیلات عالی در کشورهای مسلمان با اصلاح برنامه آموزشی و توسعه هیات علمی پیشنهاد داد. با این حال، طی این چند دهه پروژه اسلامی‌سازی علم تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی تغییرات فراوانی از سر گذرانده است. این سخنرانی با عنایت به گسترش جهانی امت اسلامی نگاهی به تداوم اهمیت این جنبش و نیاز به گسترش محور مرکزی آن که «تسلط بر رشته‌ها»ست خواهد داشت.

پروفسور امتیاز یوسف مسئول هماهنگی برنامه «اسلامی‌سازی علم» و مدیر برنامه «اسلام و بودیسم» در «انستیتو بین‌المللی فکر و تمدن اسلامی» در کوالالامپور، مالزی است و تالیفات فراوانی در حوزه روابط اسلام و بودیسم دارد.

این کنفرانس در روز پنج‌شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۳:۱۵ (به وقت شرق استرالیا) برگزار خواهد شد. برای ثبت‌نام و دریافت لینک پلتفرم زوم اینجا کلیک کنید.

 


اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook
event
comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است