date شنبه ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ views 1096
اشتراک گذاری در Telegram Whatsapp Twitter Linkedin mail Facebook

یونان باستان و ایران باستان؛ محل تلاقی فرهنگها

Ancient Greece and Ancient Iran; Cross-Cultural Encounters

معرفی کامل

مجاورت ایران و یونان باستان بعنوان دو قدرت بزرگ، همواره منشأ تقابل فرهنگها و اندیشه‌های شرق و غرب بوده است. محدودۀ وسیع جغرافیایی که این قدرتها به خود اختصاص داده بودند، هرگز مانع از این نگردیدکه  هیچ یک از دستاوردها و پیشرفتهای مختلف علمی و نظامی و غیره دیگری غافل بماند.
این کتاب از چندین حیث حائز عنوان «اوّلین» می‌باشد. محتویات کتاب شامل مقاله‌های ارائه شده در اوّلین کنفرانس بین المللی با موضوع روابط فرهنگی تاریخی ایران و یونان می‌باشد. در نتیجه، این کتاب اوّلین کتاب منتشره با این موضوع، چه در داخل و چه در خارج از کشور، می‌باشد. کتاب در برگیرندۀ پژوهشهای تحقیقاتی از کشورهای مختلفست و این امر خود به تنوّع موضوعی کتاب کمک می‌کند. گرچه این موضوع ممکنست تا حدّی بر انسجام متن تاثیرگذار باشد، ولی باعث شده است که نظرات و آراء جمع زیادی متفکّرین و پژوهشگران منعکس گردد.
صرف نظر از موضوعات محتوایی، کتاب از نظر مسائل صوری، زیباییشناختی و جلوه‌های بصری نیز حائز اهمیت می‌باشد. قواعد نگارش استاندارد زبان بین المللی، کاملاً رعایت شده است. صفحه آرائی و صفحه‌بندی آن بطرز زیبایی انجام گرفته و تصاویری رنگی ارائه گردیده است که قبلاً در متون مختلف بصورت سیاه و سفید چاپ شده‌اند.
من حیث المجموع، این کتاب اوّلین اقدام در تجزیه و تحلیل نظاممند و دانشگاهی روابط ایران و یونان باستانست که توسّط متخصّصان تاریخ، مذهب، فلسفه، ادبیات، هنر و باستانشناسی ارائه گردیده است.

comments

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید

message
message
message

نظرات شما

نظری برای این مطلب ثبت نشده است